Nieuw ontwerp en herontwikkeling van DataIO webshop

In 2013 hebben wij de verouderde webshop van DataIO omgezet naar een nieuw, eigentijds systeem. Door de jaren heen is er intensief gewerkt aan verbeteringen van de functionaliteit van de shop. Nieuwe trends in de online verkoop van producten, zoals de prioriteit van mobiele apparaten, zorgde ervoor dat de DataIO webshop toe was aan grondige vernieuwing. Wij kregen de opdracht: Kom met een nieuw ontwerp voor de webshop, waarmee DataIO haar concurrenten voor blijft.

Usability van de nieuwe webshop

In de afgelopen jaren is er hard gewerkt aan de gebruiksvriendelijkheid van de webshop. Hierbij kan gedacht worden aan de plaatsing van specifieke elementen, aan extra uitleg en instructies en het verduidelijken van buttons en invulvelden. Dit vormde de basis van het nieuwe visuele concept.

Overzichtelijke categorie pagina’s, een handig zoeksysteem en duidelijke stappen in het koopproces zorgen binnen het nieuwe ontwerp voor een optimale gebruikerservaring. Door de huisstijl van A tot Z door te voeren in de shop, werk DataIO aan de branding van haar merk.

Herontwikkeling van de webshop

Nieuwe technische mogelijkheden bieden kansen en mogelijkheden voor de webshop. Tijdens de conceptfase is er dan ook gekeken naar methoden om deze kansen zo effectief mogelijk te benutten.

DataIO vind dit onder andere terug in het gemak van het verwerken van de bestellingen in de backend van de webshop. De bezoeker wordt bediend middels een snelle webshop, onafhankelijk van het apparaat dat wordt gebruikt.

Inspelen op nieuwe ontwikkelingen

De drukbezochte webshop is voortdurend in beweging. Dagelijks wordt er gewerkt aan verbeteringen, zoals de automatisering van bepaalde processen en de optimalisering van (product) pagina’s.