Mobile First website voor Mondzorg Centrum Groningen

MZC Groningen

Het Mondzorg Centrum Groningen is een moderne allround tandartsenpraktijk. Professionals werken met de modernste technieken om het gebit van hun cliƫnten optimaal te beschermen en te verbeteren. Bij het MZC Groningen staat de klant centraal. Voordat er een behandeling plaatsvindt, wordt er een duidelijk behandelplan opgesteld. Zo weet de klant wat er nodig is en kan hij zich op de behandelingen voorbereiden. Het Mondzorg Centrum Groningen richt zich voornamelijk op jong volwassenen.

Mobile First aanpak voor de website

Vanwege de doelgroep, jong volwassenen, was het voor het MZC Groningen vooral belangrijk dat de website op mobiele apparatuur goed uit de verf zou komen. Banyan Communicatie koos bij de ontwikkeling van de website daarom voor een ‘Mobile First’ aanpak. Daarbij kijken we eerst naar de optimale functionaliteit voor smartphones en tablets en van daaruit wordt de versie voor laptops en pc’s ontwikkeld.

Duidelijkheid en klantvriendelijkheid

Twee kernwaarden van het MZC Groningen zijn duidelijkheid en klantvriendelijkheid. Doordat Banyan Communicatie zich heeft gefocust op de gebruiksvriendelijkheid, komen deze waarden goed tot uiting op de website. De navigatie is volledig geoptimaliseerd en daarnaast komen de contact- en andere belangrijke gegevens van het MZC Groningen duidelijk naar voren.

Daarnaast wilde het MZC Groningen een menselijke uitstraling op de website. Door middel van kleurgebruik en passende fotografie heeft Banyan Communicatie dit gerealiseerd.

Vindbaarheid in Google en actiegericht

Het Mondzorg Centrum Groningen wilde met haar nieuwe website nog beter gevonden worden door de zoekmachines. Banyan Communicatie heeft dit gerealiseerd door de website technisch correct te ontwikkelen en de inhoud op de juiste manier in te delen. Voor de gebruiksvriendelijkheid zijn er duidelijke call-to-action knoppen geplaatst. Tevens kunnen de gebruikers eenvoudig formulieren en contactgegevens vinden.