Herontwerp en ontwikkeling website Friesland Parket

Friesland Parket uit Heerenveen legt zich sinds 1977 toe op de levering van kwaliteitsproducten. In de ruime showroom aan de A-32, ter hoogte van het Abe Lenstra Stadion, kan de bezoeker een ongeëvenaard assortiment planken, parket, laminaat, kurk, pvc en kastwanden bewonderen.

Modern concept

De website (tevens door ons ontwikkeld) was verouderd en maakte geen gebruik (meer) van de meest recente technieken en standaarden. Ook het ontwerp van de website was niet meer van deze tijd. Tijd om de site goed aan te pakken!

Voor dit project hebben wij vormgever Tjeerd van der Velde ingeschakeld voor het visuele concept. Het resultaat: een moderne en aantrekkelijke vormgeving, waarbij het werk en de producten van Friesland Parket centraal staan.

Binnen het concept is aan de technische kant goed gekeken hoe de nieuwe site optimaal kan worden afgestemd op verschillende apparaten en schermresoluties (responsive design). Plaatsing van content, afbeeldingen en navigatie stonden hierbij centraal.

De bezoeker naar de juiste pagina leiden

Friesland Parket biedt op de website diverse diensten en producten aan. Om de bezoeker naar de, voor hem of haar, meest relevante pagina te leiden, zijn speciale blokken ontwikkeld. Deze blokken kunnen per pagina ingevuld en geplaatst worden.

Het eenvoudige gebruik van het WordPress CMS

Het WordPress CMS is op maat afgestemd voor de nieuwe Friesland Parket website. Friesland Parket kan eenvoudig pagina’s en referenties aan de website toevoegen en bestaande inhoud wijzigen.

Elke pagina kan worden geoptimaliseerd door de flexibele inzet van verschillende content blokken, zoals fotogalerijen, tekstblokken, uitgelichte teksten en quotes. De mogelijkheid om op iedere pagina een grote, op de inhoud afgestemde header afbeelding toe te voegen, maakt het geheel compleet.

Uitgekiende landspages en Google AdWords

Wij creëerden tevens de online advertentie campagnes voor Google AdWords. De verschillende advertenties zijn 100% afgestemd op de relevante pagina’s (landingpages), zodat de bezoeker precies datgene krijgt voorgeschoteld waarnaar hij of zij opzoek is.

Wekelijks monitoren wij de advertentie campagnes en de data met betrekking tot de bezoekers (bezoekers aantallen, meest bezochte pagina’s, de locatie van de bezoeker etc.). Deze data wordt gebruikt voor de optimalisatie van de landingpages.